ORANJESTAD – De werknemers van Serliar zullen hun baan niet verliezen. En Serlimar zal niet worden gesloten, maar zal worden SEPPA te horen, nadat deze maandgochtend met ministers Mike de Meza en Benny Sevinger aan tafel hadden gezeten. Daarmee kwam ook een einde aan de actie die de werknemers sinds de vroege maandagochtend voerden.
DRINGENDE VERGADERING
De werknemers hadden met klem om een vergaderng met de minister gevraagd, omdat ze bang waren dat er door de plannen voor de vuilstortplaats te Parkietenbos banen verloren zouden gaan. "Dat is absoluut niet het geval. Ik heb ze recent nog geïnformeerd dat het nieuwe beleid voor de dump niet betekent dat zij hun baan gaan verliezen. Hun werk is verzekerd," aldus de bewindsman na afloop van zijn gesprek met Magaly Brito en Raymundo Marlin van de vakbond SEPPA en Diego de Cuba van de vakbond STA. Volgens De Meza verricht Serlimar goed werk voor de overheid en heeft de dienst bestaansrecht. Maar de overheid is wel bezorgd over de huidige situatie bij de dump. De vuilstortplaats is overvol, moet gesaneerd en gesloten worden. Er moet volgens de minister een andere stortplaats komen waar Serlimar de vuilverwerking van Aruba kan voortzetten. Op de vraag van de werknemers waar die nieuwe stortplaats dan komt, konden de vakbonden geen antwoord geven, want dat had de minister hun niet gezegd.
VANDAAG IN MINISTERRAAD
De werknemers is beloofd dat dit onderwerp vandaag dinsdag, in de ministerraad aan de orde zal komen en dat er een beslissing wordt genomen. STA-voorzitter Diego de Cuba heeft de werknemers gezegd dat hij de overheid een brief zal sturen met het verzoek het besluit dinsdag direct aan de werknemers bekend te maken.