Nieuw gedeelte hospitaal mogelijk in augustus al in gebruik

Nieuw gedeelte hospitaal mogelijk in augustus al in gebruik

Posted on 6/17/2017, 7:40 PM AST | Updated on 6/17/2017, 7:41 PM AST

ORANJESTAD - Er wordt hard gewerkt om de nieuwe aanbouw van het ziekenhuis in augustus al in gebruik te nemen. De minister van Volksgezondheid, Alex Schwengle, komt zelf regelmatig naar de voortgang kijken. Volgens hem zijn er nog wel enkele uitdagingen, maar hij is tevreden met de resultaten tot nu toe.

Bij de ingang van de nieuwe eerste hulp is inmiddels een afdak geplaatst. De eerste hulp wordt uitgebreid van 7 naar 17 behandelkamers. Er komen speciale behandelkamers voor trauma's en voor mensen die een hartaanval hebben gehad. Ook zal zo nodig bij de erste hulp geopereerd kunnen worden. Er wordt nu gewerkt aan de verbindingen tussen de verschillende etages van het oude en nieuwe gedeelte. Als alles klaar is, kan de IT geplaatst worden en kan er worden verhuisd. Het ziekenhuis is tijdens de renovatie operationeel gebleven en dat heeft voor de nodige overlast gezorgd. Het zal nog enkele jaren duren voordat de renovatie helemaal klaar is, maar volgens de minister zal het eindresultaat, zowel voor de patienten en het personeel, de moeite zeker waard zijn.