ORANJESTAD – Vorige week is het terrein waar het zonnepark moet komen officieel aan de WEB overgedragen en nadat de overeenkomst tussen de WEB en de belangrijkste partner ISOTRON was getekend, kon het project van start gaan. Dat gebeurde woensdag te Lago Heights. Voor deze groundbreaking waren onder meer Gouverneur Alfonso Boekhoudt, Jose Maria Figueres en Sir Richard Branson van de internacional Carbon War Room uitgenodigd, die samen met premier Mike Eman, minister Mike de Meza, directeur Utilities Aruba, Franklin Hoevertsz, waarnemens directeur WEB Aruba, Richard Frank en de vertegenwoordiger van Elmar, Eric Tromp - met een watergieter - de ceremoniële handelingen uitvoerden.
Voor WEB Aruba is dit project, dat 5.9 MW zal opleveren, een belangrijke mijlpaal. Er is een investering van 16 miljoen florin mee gemoeid en daarmee wordt meer schone energie mee verkregen. Het is voor het eerst dat de WEB een dergelijk groot project uitvoert. Het water- en energiebedrijf wil tot een aandeel van 5% aan zonne-energie komen. Volgens Francis Ras, hoofd van de Technische Dienst bij de WEB beschikt Aruba over 8 maanden over een van de grootste zonneparken in het Caribisch gebied.