ORANJESTAD – Verschillende delen van Aruba zitten al sinds 17.00 uur zonder stroom, door een probleem dat is ontstaan bij de WEB. Woordvoerder Asja Dongen kon alleen nog bevestigen dat het probleem inderdaad bij de WEB zelf ligt, maar kon niet zeggen wat er precies aan de hand is. De gebieden die zonder stroom kwamen te zitten zijn Alto Vista, Noord, Piedra Plat, Tanki flip, Ponton en Oranjestad.
In de loop van de avond heeft de WEB laten weten dat niet bekend is wanneer er weer electriciteit kan worden geleverd. Er worden werkzaamheden verricht in de centrale van de WEB. De ELMAR heeft inmiddels laten weten dat de stroomtoelevering weer langzaam op gang komt.