ORANJESTAD – De overheid heeft voor de komende twee jaar een moratorium op supermarkten ingesteld. Het verbod geldt voor alle zaken die ‘levensmiddelen’ willen verkopen, van reguliere supermarkten tot de zogenaamde ‘minimarkten’. Minister van Economische Zaken, Richard Arends heeft verklaard dat er op dit moment 185 super- en minimarkten zijn, geconcentreerd in de drukst bewoonde gebieden van het eiland. Het aantal super- en minimarkten is volgens de bewindsman de afgelopen 5 jaar verdubbeld, reden waarom er nu een moratorium is ingesteld.