Dowers: Politie controles en boete voor niet betalen wegenbelasting

Dowers: Politie controles en boete voor niet betalen wegenbelasting

Posted on 5/17/2017, 4:24 PM AST | Updated on 5/17/2017, 4:24 PM AST

ORANJESTAD – De politie gaat verkeerscontroles uitvoeren en boetes uitdelen aan personen die voor dit jaar nog geen wegenbelasting hebben betaald. Voor zover daar onzekerheid over bestond, is dat woensdag ochtend door de minister van Justitie, Arthur Dowers, bevestigd. De bewindsman zei dat hij kennis had genomen van het bericht van de Belastingdienst (DIMP) dat 20% van de automobilisten geen wegenbelasting heeft betaald voor het motorvoertuig waar zij in rijden. En gezien het feit dat de politie “op dit moment erg actief is, in alle hoeken van het eiland” moeten deze wanbetalers goed rekening houden met de kans dat zij gepakt worden en een boete krijgen, aldus de minister.

STAND VAN ZAKEN

Zoals NoticiaCla.com al eerder berichtte, heeft en totaal van 15.228 personen deze week een brief in de bus gekregen van de Belastingdienst (Departamento di Impuesto, DIMP), omdat zij de wegenbelasting voor het jaar 2017 nog niet hebben betaald. Het gaat om 20% van het aantal automobilisten dat in Aruba gebruik maakt van het wegennet. Meverly Romano, woordvoerder van de DIMP, heeft dit vanochtend aan de pers bekend gemaakt. Hoewel de DIMP blij is dat 80% van de automobilisten wel aan hun verplichting heeft voldaan, hoopt de dienst met de brief de resterende 20% ‘te motiveren’ om dat ook te doen. “De meerderheid van de automobilisten heeft zijn verantwoordelijkheid genomen en betaald,” aldus Romano. Zij wees erop dat de brief niet in de plaats is gekomen van de politiecontroles. “Boetes uitdelen door de politie staat hier los van,” vervolgde Romano.