Croes: Werknemers Aruparking bang voor sluiting bedrijf

Croes: Werknemers Aruparking bang voor sluiting bedrijf

Posted on 5/3/2017, 5:41 PM AST | Updated on 5/3/2017, 5:42 PM AST

ORANJESTAD – De werknemers van Aruparking waren dinsdag boos toen zij te horen kregen dat zij geen wielklemmen meer mochten gebruiken en waren van plan om vandaag actie te voeren. Maar daar is het niet meer van gekomen. Volgens de directeur van Aruparking, Teo Croes, zijn de parkeerwachters bang dat er door dit besluit onvoldoende inkomsten voor het bedrijf zullen zijn, waardoor hun salaris en mogelijk het voortbestaan van het bedrijf gevaar lopen. Maar volgens Croes is daarvan geen sprake. Hij heeft vanochtend met zijn personeel gesproken en hen gerustgesteld. Het werk zal niet stoppen, maar zal worden aangepast. Dus werk zal er blijven.

PARKEERWACHTERS TREDEN OP ALS POLITIE

Volgens Croes is de parkeersituatie in de binnenstad veranderd sinds de parkeerwachters zijn geïntroduceerd. Ze gaan onregelmatigheden bij het parkeren tegen en de parkeerwachters hebben zich als het ware ontwikkeld tot verkeerspolitie en sociaal werkers. Drinken bestuurders worden tegengehouden om achter het stuur te stappen, totdat ze kunnen worden overgedragen aan de politie. Ook wordt voorkomen dat chollers in auto’s inbreken. Het werk van de parkeerwachters heeft daardoor kenmerken van beveiliging, politie en sociaal werker. “Er zijn veel van dergelijke gevallen die nooit in de publiciteit komen, maar ze komen zeker twee keer per week voor.”