ORANJESTAD – Omdat er nog geen nieuwe wet is, hoeven mensen voorlopig geen parkeergeld te betalen. De directeur van Aruparking, Teo Croes heeft aan NoticiaCla.com bevestigd dat een persoon die geen parkeergeld heeft betaald voor een gemarkeerde parkeerplaats, geen wielklem meer kan krijgen en dat er geen andere boete kan worden opgelegd. Dit is het gevolg van de beslissing die premier Eman gister onder druk van enkele winkeliers heeft genomen, om de wielklem met onmiddellijke ingang te elimineren, nog voordat nieuwe wetgeving klaar is. “Zonder nieuwe wetgeving kunnen wij inderdaad niets doen,” bevestigde Croes aan dit portaal. Hij gaf aan dat door deze beslissing een ‘loophole’ is gecreëerd. “Dat is correct. Er is een ‘loophole’ gecreëerd. Ik hoop dat binnen een maand, net zo als ze hebben geprotesteerd tegen de wielklem, de winkeliers naar voren zullen komen en aangeven of hun verkopen inderdaad zijn gestegen of niet.”
WANBETALERS REGISTREREN
Voor de parkeerwachters zit er nu niets anders op dan simpelweg de wanbetalers te registreren. Zolang er geen nieuwe wet is, kunnen zij niets anders doen. De enige sanctie die nu nog rest is dat de auto’s van foutparkeerders (bijvoorbeeld op de stoep of te dicht bij een hoek) meteen worden weggesleept. Voorheen werd dan een klem geplaatst, om de mensen nog een kas te geven. Ook van iemand die zonder vergunning in een geel vak parkeert kan de auto meteen worden weggesleept. “In plaats van een wielklem aan te brengen wordt de auto meteen weggesleept,” bevestigde Teo Croes vanochtend aan dit portaal.