Protesten tegen wielklem en voor het openstellen van de Caya Grandi

Posted on 5/3/2017, 10:24 AM AST | Updated on 5/3/2017, 10:25 AM AST

ORANJESTAD – In een actie georganiseerd door een winkelier uit de Caya Grandi (Caya Betico Croes) (Tatiana Eman-Mallarino) is een groep eigenaren en werknemers van winkels in de hoofdstraat met protestborden naar het Parlement getogen, om te protesteren tegen de wielklem en te pleiten voor het openstellen van de Caya Grandi voor autoverkeer. In het Parlement was op dat moment een vergadering gaande over de situatie van minister Paul Croes. De actievoerders hebben van premier Eman geëist dat hij direct de wielklem zou elimineren en de hoofdstraat weer zou openstellen voor verkeer. Zoals NoticiaCla.com al eerder heeft bericht, heeft premier Emen onmiddellijk met (een deel van) dit verzoek ingestemd: "Goed, vandaag gaan wij de klem afschaffen. Vandaag doen wij dat," zei Eman, die echter niet aangaf wanneer de hoofdstraat weer open zou gaan voor autoverkeer. Nadat Eman zijn belofte had gedaan, zijn de demonstranten rustig op de publieke tribune gaan zitten.

NIETS MEER GEHOORD

Een van de redenen voor de demonstratie was dat de overheid maar niets van zich liet horen over de situatie in de Caya Grandi. "We hebben nooit meer iets van de overheid gehoord," zei de organisator van de actie, Tatiana Eman-Mallarino tegen premier Eman, tijdens de spontane ontmoeting in het Parlement.