ORANJESTAD – Een aantal winkeliers heeft vandaag samen met enkele politici tijdens een openbare vergadering van de Staten van premier Mike Eman geëist dat hij vandaag nog de wielklem afschaft en de Caya Betico Croes in Oranjestad weer openstelt voor het verkeer. De groep was vanuit de hoofdstraat met protestborden naar het parlement getogen en had zich op de publieke tribune verschanst. Daar riepen zij de premier met luide stem op om de hoofdstraat weer voor het verkeer open te stellen. Premier Eman besloot daarop zelf naar de tribune te gaan om de protesterende aanwezigen aan te horen. Na de groep te hebben aangehoord, stemde Eman ermee in om al met ingang van vandaag de wielklem te elimineren. Het protest werd daarmee gesust en de groep bleef de openbare vergadering rustig volgen. Luister HIER (in papiaments) naar de belofte van Eman aan de protestgroep dat de wielklem nog vandaag wordt afgeschaft.