ORANJESTAD – De sociale dialoog zal zich deze week bezig gaan houden met verhoging van de energietarieven. NoticiaCla.com heeft vernomen dat het de bedoeling is dat de tariefsverhoging per 1 oktober ingaat. Of het inderdaad 12% wordt, zal na afloop van de sociale dialoog moeten blijken. De minister van Energie had eerder aan NoticiaCla.com laten weten dat tijdens een volgende sociale dialoog over een verhoging van de energietarieven voor Aruba zou worden gesproken. De verhoging wordt als noodzakelijk gezien, omdat de WEB en de ELMAR volgens de minister ‘in de rode cijfers staan’, waarbij hij verzekerde dat het weliswaar ‘in het rood’, maar ‘niet alarmerend’ was en dat de bedrijven hun deuren niet hoeven te sluiten.