ORANJESTAD – Er is een groot aantal nieuwe nummerplaten van inferieure kwaliteit. Het gaat voornamelijk om de platen die in 2016 zijn vervaardigd en die of geheel of gedeeltelijk zijn verbleekt. De kwaliteit van deze nummerplaten is slecht. Zowel Minister van Financiën Angel Bermudez als de Belastingdirecteur Luenne Gomez-Pieters hebben tegenover NoticiaCla.com laten weten hiervan op de hoogte te zijn en op zoek te zijn naar een oplossing. Het is volgens hen niet gewenst dat iedereen hetzelfde betaalt maar één groep met kwalitatief goede platen rond rijdt en een andere groep met inferieure nummerplaten. Ze konden niet zeggen hoe zij dit probleem denken op te lossen en binnen welk tijdsbestek. Het is in ieder geval wel de bedoeling dat dit probleem wordt opgelost hetzij door het vervangen van de nummerplaten van slechte kwaliteit of door het eventueel vervangen van alle nummerplaten. Er wordt momenteel gewerkt aan een project voor de introductie van duurzame nummerplaten die langer dan vijf jaar meegaan. Dit project vergt de nodige voorbereidingstijd van zijde van de Directie der Belastingen. “Het project heeft de aandacht en de prioriteit van de Directie der Belastingen”, zo verzekert Gomez aan NoticiaCla.com