ORANJESTAD – Dit jaar zijn er 21 vergunning meer aangevraagd dan vorig jaar voor het kamperen aan het strand. In totaal zijn er 233 vergunning afgegeven in vergelijking met 212 vorig jaar. Politiewoordvoerder Lito Lacle vindt het opmerkelijk dat de grootste groep in San Nicolas gaat kamperen. Er zijn maar liefst 114 vergunning afgegeven voor het kamperen in San Nicolas. Dat zijn er 8 meer dan vorig jaar. Voor omgeving Palm Beach (Noord) zijn 99 vergunningen afgegeven (in 2016 waren dat 95), voor de omgeving Oranjestad 20 (vergeleken met 2 vorig jaar). Tot nu toe loopt alles naar wens, aldus Lacle. Hij verwacht dat het aantal kampeerders in de loop van deze week zal toenemen. Zo zijn in bijvoorbeeld San Nicolas nog niet alle vergunninghouders ook daadwerkelijk al aan het kamperen. Een grote groep politieagenten wordt ingezet om de orde te handhaven en bij alle drie gebieden zal een politiepost worden opgezet.