ORANJESTAD – De implementatie van het strandbeleid door de overheid heeft ertoe geleid dat verschillende bedrijven naar de rechter zijn gestapt. Isabel Dammers van het Management Team van DIP dat belast is met de controle op de naleving van het beleid heeft dit bevestigd. “Natuurlijk zijn er rechtszaken tegen ons aangespannen,” aldus Dammers. Volgens haar zijn er bezwaren tegen de toegewezen gebieden en de gehanteerde tarieven. “Maar dat betekent niet dat ze zonder vergunning verder kunnen opereren. Iedereen heeft het recht om naar de rechter te stappen en wij hebben het recht om de uitspraak af te wachten, waarna wij het vonnis zullen uitvoeren. Maar in de tussentijd hebben ze wel een vergunning nodig.” Degene die teveel in rekening is gebracht krijgt van DIP restitutie. Echter is het wel zo dat je een vergunning nodig hebt om gebruik te maken van de stranden van het Land Aruba, aldus Dammers tot slot. Foto Visitaruba.com