Ziekenhuis en brandweer werken samen in het belang van de veiligheid

Ziekenhuis en brandweer werken samen in het belang van de veiligheid

Posted on 4/10/2017, 11:41 AM AST | Updated on 4/10/2017, 11:41 AM AST

ORANJESTAD – Afgelopen donderdag was de brandweer gestationeerd bij de hoofdingang van het Dr.Horacio E. Oduber ziekenhuis, in het kader van een inspectie die moest worden gedaan voor de inzet van de hoogwerker. De samenwerking met de brandweer is van essentieel belang, reden waarom het ziekenhuis deze bij zijn bouw- en verbouwingsplannen vanaf het begin heeft geïntegreerd. De samenwerking is van belang voor de veiligheid van de patiënten, bezoekers en werknemers van het ziekenhuis.

In verband met de verbouwing en renovatie van het ziekenhuis is met allerlei instanties, waaronder de brandweer, contact om er voor te zorgen dat er tijdens de verbouwing geen hinder wordt ondervonden bij een mogelijke calamiteit, zoals een brand. De brandweer heeft in dit verband alternatieve routes aangegeven. Binnenkort wordt ook in het nieuwe gebouw een opname en oefening door de Brandweer gehouden, zodat men het gebouw goed leert kennen en indien nodig de noodzakelijke hulp kan bieden.