ORANJESTAD/AMSTERDAM – De president-directeur van de KLM, Pieter Elberts, is blij met de positieve cijfers van Aruba, maar ziet nog wel ruimte voor verbetering. Dat heeft de hoogste KLM-baas tijdens een ontmoeting met premier Eman in Nederland laten weten. "We hebben achterom gekeken en ook vooruit. We hebben gesproken over de ontwikkelingen op Aruba in relatie tot KLM. Ik vind dat het erg goed gaat met de KLM op Aruba. We zijn sinds enkele jaren terug op het eiland en wij zien een stabiele groei en heel goede perspectieven." Volgens de president-directeur is dit te niet alleen te danken aan het feit dat Aruba een fantastisch eiland is, ook de stabiliteit van het land helpt enorm. "Door de investeringen die worden gedaan zien de passagiers hoe mooi Aruba is."
TEVREDEN MET DE CIJFERS
De KLM blijft in zijn product investeren om te garanderen dat passagiers met het luchtvaartbedrijf van en naar Aruba kunnen vliegen. "We zijn tevreden met de cijfers, maar het kan altijd beter. Daarom dat wij ons best doen om de cijfers omhoog te krijgen. De laatste resultaten zijn echter boven onze verwachting." Volgens Elbers gaat de KLM het aantal vluchten uitbreiden. Het luchtvaartbedrijf vliegt nu met een Airbus en gaat bekijken hoe er meer service kan worden geboden. "We vliegen nu met zes toestellen en dat is voldoende. Maar we staan altijd open voor nieuwe kansen."