GKMB gaat muggen bestrijden

GKMB gaat muggen bestrijden

Posted on 3/23/2017, 11:12 AM AST | Updated on 3/23/2017, 11:12 AM AST

ORANJESTAD – De Directie Volksgezondheid maakt bekend dat met ingang van 20 maart de GKMB (Gele koorts en muskietbestrijding) is gestart met een bestrijdingsactie, waarbij er in de wijken met gif tegen muggen wordt gespoten. Gestart is in San Nicolas, omdat uit de gegevens is gebleken dat daar de meeste problemen zijn met muggen. Na San Nicolas zijn Jara, Savaneta, Pos Chikito en Sabana Basora aan de beurt en vanaf komende maandag wordt er in Santa Cruz gespoten. De GKMB vraagt iedereen om mee te werken door tussen 5 en 7 ‘s avonds de ramen en deuren open te laten, zodat de pesticide naar binnen kan komen. Wel wordt geadviseerd om eten, vogelkooien, aquaria en vijvers te bedekken en het drinkwater van dieren af te dekken of tijdelijk te verwijderen.

Met het bestrijdingsmiddel worden de levende muggen geëlimineerd, maar mogelijke larven niet. Het is de verantwoordelijkheid van alle bewoners om te zorgen dat er geen broedplekken in huis of tuin aanwezig zijn. Zonder larven zijn er geen muggen en zonder muggen is er geen dengue, chikungunya of zika. Voor meer informatie: GKMB, telefoonnummer 585-3325.

 ?