ORANJESTAD – “Ik betreur het dat dergelijke praktijken voorkomen, zeker bij landsbedrijven,” was de eerste reactie van de minister belast met telecommunicatiezaken, Richard Arends, op de bekend geworden fraudezaak bij de Setar. De Amerikaanse krant Miami Herald heeft onthuld dat er voor miljoenen is gefraudeerd door een (nu ex) medewerker van de Setar en dat deze fraudezaak aan het licht kwam door de publicatie van de Panama Papers vorig jaar. Zoals NoticiaCla.com gisteren al berichtte, gaat het hier om een miljoenenzwendel, waarbij mobiele telefoons voor een hogere prijs werden gekocht en doorverkocht. “Dergelijke zaken tasten de goede naam van Setar aan en zetten Aruba in een kwaad daglicht,” vervolgde de bewindsman in een korte verklaring aan NoticiaCla.com. Meer kon hij niet over de zaak zeggen. “Er is een reeks van lokale en internationale onderzoeken gaande. Om deze niet te verstoren kan ik geen verdere mededelingen doen,” besloot de bewindsman.