ORANJESTAD – De MEP-fractie heeft besloten bij het Openbaar Ministerie aangifte te doen tegen Kabinet Mike Eman II, omdat het kabinet in 2013 36 miljoen florin meer heeft uitgegeven dan waarvoor het was gemachtigd. Dit heeft men opgemaakt uit de jaarrekening over 2013, die vrijdag bij de Staten is ingediend. De fractie wil de ministers hiervoor persoonlijk aansprakelijk stellen, nu door dergelijk handelen Aruba in een crisis terecht is gekomen. Volgens de leider van de gele partij: “moeten we een einde maken aan dit misbruik.”
De regering heeft de jaarrekening 2013 vrijdag aan de Staten aangeboden. De begroting voor 2015 was echter nog niet klaar, hoewel volgens de Staatsregeling en de Comptabiliteitsverordening zowel de begroting voor het komende jaar, vergezeld van de jaarrekening over het afgelopen jaar, voor 1 september bij het parlement moeten zijn ingediend. Minister van Financien Angel Bermudez heeft dit vrijdag bevestigd.
Het is niet bekend of de MEP-fractie de aangifte inmiddels heeft gedaan.