Bewoners Simeon Antonio en Parkietenbos willen dat vrachtwagens nieuwe rotonde gebruiken

Bewoners Simeon Antonio en Parkietenbos willen dat vrachtwagens nieuwe rotonde gebruiken

Posted on 3/16/2017, 4:47 PM AST | Updated on 3/16/2017, 4:48 PM AST

ORANJESTAD – Bewoners van de wijken Simeon Antonio en Parkietenbos ondervinden de afgelopen maanden erg veel overlast van vrachtverkeer dat door de woonwijken rijdt. Dat hebben zij via een persbericht laten weten. Volgens het bericht hebben de bewoners begreep getoond en de situatie getolereerd, maar nu de nieuwe rotonde open is gesteld voor verkeer, zijn ze van mening dat de rust in de woonwijken terug moet komen en dat de vrachtwagens van de nieuwe route gebruik moeten maken om bij Barcadera en de vuilstortplaats te komen. Gisterochtend deden zich verschillende gevaarlijke incidenten voor met personenauto’s en voetgangers, door de vele vrachtwagen die door de wijk rijden. Deze situatie kan zo niet voortbestaan, vinden de bewoners, die stellen dat zij de DOW gaan vragen om verkeersdrempels in de wijk te plaatsen. Ook wordt een oproep gedaan aan transportbedrijven om hun chauffeurs opdracht te geven van de nieuwe rotonde bij Seru Teishi gebruik te maken. Voor het vrachtverkeer is dat een betere en snellere route en op die manier komt de veiligheid en rust weer terig in de woonwijken.