Aruba voelde nog naschokken van beving vorige dag

Aruba voelde nog naschokken van beving vorige dag

Posted on 3/12/2017, 12:45 PM AST | Updated on 3/12/2017, 12:46 PM AST

ORANJESTAD – Aruba heeft zaterdag opnieuw aardschokken gevoeld, de derde reeks binnen 72 uur. De beving van zaterdag wordt echter aangemerkt als een naschok. Opnieuw ontstond de beving vanuit het zelfde gebied, maar de kracht was minder hevig dan die van vrijdag, die een sterkte had van 5.5 op de schaal van Richter. De naschok werd gemeten om 3.29 uur en had op dat moment een kracht van 3.1. De directeur van de Meteorologische Dienst, Marck Oduber heeft NoticiaCla.com zaterdag uitgelegd dat het normaal is dat er na een 'hoofdschok' kleinere bevingen worden gevoeld en dat die naschokken in hetzelfde gebied voorkomen.