ORANJESTAD – Als het aan de Directie Belastingen (DIMP) ligt, gaat deze directie in de toekomst zelf de betaling van de nummerplaatbelasting controleren. De directeur Belastingen, Luenne Gomez heeft vrijdag aan NoticiaCla.com bevestigd dat hier al met minister Angel Bermudez over is gesproken. Als de minister het plan van de DIMP goedkeurt, hoeft de politie niet meer de straat op voor controles, maar gaat de DIMP dit werk voortaan zelf doen. Het plan is om de personen aan te pakken die nog niet hebben betaald.
PLAN
Volgens het plan dat afgelopen donderdag aan de minister is gepresenteerd gaat men de cijfers publiceren en worden de klanten die nog niet hebben betaald aangeschreven. Ze krijgen nog de tijd om de twee kwartalen te betalen, zo niet dan komt er een invordering of worden de nummer gepubliceerd die de politie kan gaan controleren. Alleen de mensen die niet hebben betaald worden gecontroleerd en beboet, er vinden dus geen algemene controles plaats. Gomes verwacht volgende week de minister het totale plan te kunnen aanbieden.