ORANJESTAD - Het ongeluk blijft Arubus achtervolgen, toen aan het einde van de middag, rond 6 uur, ter hoogte van Cumana bij een bus een band in de brand vloog. Volgens informatie die NoticiaCla.com heeft gekregen gebeurde dit tijdens de rit. De brandweer moest te hulp schieten. Meer informatie is niet beschikbaar. Ook pogingen om de directeur te bereiken waren nog niet succesvol. Afgelopen zaterdag was een andere bus van Arubus bij een frontale botsing betrokken, waardoor de bus veel schade opliep.
TURBULENTE DAGEN
Het voorval gebeurde nadat het bedrijf al enkele turbulente dagen achter de rug had en te maken kreeg met een staking van de buschauffeurs, waarvan veel schoolkinderen de dupe werden, maar die ook heeft geresulteerd in een protocol. Uit dit protocol volgt dat Arubus aansprakelijk is voor de staat van het wagenpark. Volgens de vakbond die het personeel vertegenwoordigt, is het dank zij de acties van vorige week dat de chauffeurs nu met het protocol beschermd zijn als zij betrokken raken bij een bedrijfsongeval met de bussen. De directeur stelde afgelopen weekend nog dat de actie helemaal niet nodig was en in scene was gezet door de voorzitter van de vakbond, om geen gezichtsverlies te lijden.