Kabinet Koeiman dient ontslag in en wil nieuwe verkiezingen

Kabinet Koeiman dient ontslag in en wil nieuwe verkiezingen

Posted on 2/13/2017, 7:26 AM AST | Updated on 2/13/2017, 7:27 AM AST

WILLEMSTAD - Het Kabinet Koeiman heeft zondag zijn ontslag ingediend en toen het erop leek dat er al een nieuwe formatie klaar stond, kwamen er zondagavond toch aanwijzingen dat er nieuwe verkiezingen komen. Het kabinet heeft zijn ontslag ingediend bij Gouverneur Lucille George-Wout omdat het niet meer kon rekenen op de steun van een meerderheid in de Staten. Na verluidt heeft het Kabinet Koeiman (MAN) bij de Gouverneur aangegeven dat men voor 28 april vervroegde verkiezingen wil uitschrijven. De Gouverneur moet nu officieel mededelen of er nieuwe verkiezingen komen of dat zij instemt met de vorming van een nieuw kabinet, waar enkele partijen zich bereid toe hebben verklaard.