ORANJESTAD - Vanochtend heeft de minister van Financiën een 'voorstel' gedaan aan de douane-vakbond SADA, naar aanleiding van de problemen die bij de luchthaven zijn gerezen. Tot de aanleidingen waarom het douanepersoneel in actie was gegaan behoren het gebrek aan betrokkenheid en planning bij de verbouwing door de luchthaven en de beperking van de werkruimte. Een 'voorstel' houdt in dat de problemen tussen de vakbond, de luchthaven en de minister nog niet zijn opgelost. Daarom, aldus de minister vanochtend in een verklaring aan NoticiaCla.com, is er vandaag nog een vergadering met de vakbond om uitleg te geven en om na te gaan of men met de voorstellen kan leven.
INTERNE VERGADERINGEN
Volgens de minister heeft hij de afgelopen twee dagen veel vergaderd en heeft hij de situatie bij de luchthaven ter plekke bekeken om op de hoogte te zijn van de verbouwingsplannen van de luchthaven. Ook is gesproken met de directie van de luchthaven. Naar aanleiding daarvan heeft hij een voorstel gemaakt dat inmiddels aan de vakbond is aangeboden en de bewindsman hoopt dat alle partijen daarmee kunnen leven.