Late betaling door automobilisten oorzaak wetswijziging

Late betaling door automobilisten oorzaak wetswijziging

Posted on 1/19/2017, 3:53 PM AST | Updated on 1/19/2017, 3:54 PM AST

ORANJESTAD – De wetswijziging die op het nippertje van 2016 is doorgevoerd en waardoor automobilisten hun wegenbelasting nog maar in twee termijnen kunnen voldoen, in plaats van in vier termijnen, heeft zijn oorzaak. Naar aanleiding van aanhoudende kritiek heeft de woordvoerder van de Belastingdienst, Meverly Romano deze oorzaak toegelicht. “Het niet voldoen aan het betalen van belasting zoals is voorgeschreven. De mensen betaalden erg laat, niet op tijd en vaak pas als het jaar al voorbij was,” stelt Romano, “De overheid heeft nog nooit het bedrag aan motorrijtuigenbelasting binnen gekregen dat men dat jaar moest ontvangen.”

WIJZIGINGEN IN 2017

Dit jaar is er daarom een wijziging doorgevoerd voor automobilisten die een A-nummer hebben. Zij kunnen nog maar in twee termijnen betalen. De vervaldata zijn 31 januari en 30 juni 2017. Voorheen was de eerste vervaldatum 15 februari. Voor personen die een geïndividualiseerde nummerplaat hebben, is er geen wijziging, zij moeten het hele bedrag ineens voldoen.