ORANJESTAD – Voor automobilisten die niet over een A-nummer beschikken, is een special regeling getroffen die alleen voor dit jaar geldt. Dit heeft de woordvoerder van de Directie Belastingen, Meverly Romano bekend gemaakt tijdens een persconferentie. Met deze speciale regeling wordt tegemoet gekomen aan de vele klachten uit de maatschappij naar aanleiding van de wetswijziging, waardoor de motorrijtuigenbelasting voor o.a. taxi’s en autobussen ineens moet worden betaald in plaats van in termijnen. Besloten is nu dat dit jaar ook zij de motorrijtuigenbelasting in twee termijnen mogen betalen. Deze regeling geldt alleen voor dit jaar en is bedoeld om de mensen aan de nieuwe wet te laten wennen, aldus de woordvoerder.