Overheid bevestigd ‘toezegging’ hotel Tierra del Sol

Overheid bevestigd ‘toezegging’ hotel Tierra del Sol

Posted on 8/25/2014, 2:06 PM AST | Updated on 8/25/2014, 2:06 PM AST

ORANJESTAD – De overheid heeft de ATLAS-groep toestemming gegeven om een 5 sterrenhotel van maximaal 200 kamers te bouwen op het terrein van Tierra del Sol. De minister belast met Toerisme, Otmar Oduber, heeft dit maandagochtend tijdens een persconferentie bevestigd. Met deze toezegging wijkt de overheid weliswaar af van zijn eigen beleid, maar een recente studie heeft aangetoond dat het voor het voortbestaan van Tierra del Sol noodzakelijk is dat er een hotel op het resort wordt gebouwd. Een eventueel failliet van het huidige resort is niet alleen erg voor de werknemers, maar ook voor de huidige bewoners van het resort en voor het land, aldus de bewindsman. NoticiaCla.com bericht hierover in een later stadium meer.