Mohamed: Caya grandi is en blijft een probleem

Mohamed: Caya grandi is en blijft een probleem

Posted on 1/8/2017, 7:36 PM AST | Updated on 1/8/2017, 7:37 PM AST

ORANJESTAD – Het nieuwe bestuur van de Kamer van Koophandel wil dit jaar de kwestie van de Caya Grandi (hoofdstraat van Oranjestad) aanpakken. Dat heeft de nieuwe voorzitter van de Kamer, Ernst Mohamed desgevraagd aan NoticiaCla.com verklaard. NoticiaCla.com had hem gevraagd naar de opvatting van de Kamer over het moratorium op nieuwe winkels dat de winkeliers uit de binnenstad willen en dat door de overheid is verworpen. “Wij hebben afgelopen jaar met deze winkeliers gesproken en naar hun geluisterd,” aldus Mohamed, die beide partijen bij elkaar wil brengen. “De Caya Grandi is en blijft een probleem. Het is te betreuren dat hij zo achteruit is gegaan,” stelt de nieuwe voorzitter.

HANDEL MOET BLOEIEN

Het is de bedoeling dat er in 2017 een plan van aanpak komt voor de situatie van de binnenstad. Iets dat op dit moment nog ontbreekt. Een van de problemen is het vrije handelsbeleid dat er nu geldt. Iedere winkelier kan doen en laten wat hij wil. Dat moet volgens Mohamed anders. Er moet goed worden nagedacht over hoe men zich wil profileren en op welke wijze men denkt te kunnen concurreren met de winkelcentra buiten de binnenstad.