Overlast van toxische rook bij Simeon Antonio en omgeving door dump

Overlast van toxische rook bij Simeon Antonio en omgeving door dump

Posted on 1/3/2017, 10:16 AM AST | Updated on 1/3/2017, 10:17 AM AST

ORANJESTAD – De bewoners van Simeon Antonio zijn het nieuwe jaar opnieuw begonnen met overlast door problemen bij de vuilverwerking te Parkietenbos.  Op de tweede dag van het jaar kreeg NoticiaCla.com bericht dat Simeon Antonio en omgeving rond 3 uur ’s middags gehuld waren in chemische gaslucht die afkomstig was van de dump. Wat de zaak nog prangender maakte was dat de wind was gedraaid, waardoor de rook en de gaslucht richting de woonhuizen waaide. Zelfs Wayaca had er last van.

Getuigen zijn ter plaatse gegaan en zagen dat de rook wel van de dump afkomstig was, echter niet van een open maar van een smeulend vuur. Telefoontjes van de bewoners met klachten over de situatie mochten niet baten. Begrepen is dat nieuwjaarsbezoekers van de bewoners van de getroffen buurt wegens de stank weer naar huis zijn gegaan. Geconstateerd is dat de stank deze keer erger was dan ooit.