Vakbond SADA en minister Bermudez tekenen protocol

Vakbond SADA en minister Bermudez tekenen protocol

Posted on 12/23/2016, 1:57 PM AST | Updated on 12/23/2016, 1:57 PM AST

ORANJESTAD – Vakbond SADA en minister Angel Bermudez hebben donderdag een protocol getekend, waarmee een structuur wordt gegarandeerd die weer rust onder de douanebeambten moet brengen en waarin data zijn opgenomen waarop de komende veranderingen moeten zijn doorgevoerd. Het douanepersoneel was hierdoor inderdaad gerustgesteld en vond verdere acties dan ook niet meer nodig. Dit heeft vakbondsvoorzitter Edward Maduro aan NoticiaCla.com bevestigd. De druk die de vakbond heeft uitgeoefend heeft gewerkt en heeft gemaakt dat partijen om de tafel zijn gaan zitten en met een positieve uitkomst zijn genomen. Er is een protocol opgesteld waar niet veel over gediscussieerd hoefde te worden, omdat alle punten bekend waren. De afspraken houden in dat de reorganisatie begint in januari 2017 en uiterlijk 1 mei 2017 moet zijn afgerond.