Studenten nog steeds geen Arubalening ontvangen

Studenten nog steeds geen Arubalening ontvangen

Posted on 8/24/2014, 12:53 PM AST | Updated on 8/24/2014, 12:54 PM AST

ORANJESTAD – Arubaanse studenten die in de regio een vervolgopleiding (willen) volgen, hebben nog steeds hun ‘Arubalening’ niet ontvangen. En dat terwijl veel opleidingen maandag beginnen. Sommige ouders waren vrijdag bijna in tranen, omdat hun kinderen in Amerika zitten en niet kunnen inschrijven zolang ze hun collegeld en boeken niet hebben betaald. Hoewel sommige ouders in staat waren om met behulp van de bank te zorgen dat hun kind maandag toch kan inschrijven, was dit voor andere ouders niet mogelijk.

De directeur Onderwijs, Annemarie Proveyer heeft inmiddels verklaard dat niet alle schuld bij haar directie ligt. Volgens haar zijn problemen met herstructurering, fraude door medewerkers en een late begroting mede de oorzaak van het probleem dat veel studenten hun geld nog niet hebben. Proveyer liet weten dat er aan de oplossing wordt gewerkt. Maar voor de ouders die vrijdag bij de Directie Onderwijs waren, was nog niets geregeld. NoticiaCla.com begreep van de ouders die niet zelf over de financiele middelen beschikken om hun kinderen te helpen, dat zij geen uitweg wisten voor de situatie en dat zij nu bang zijn dat hun kind hun opleidingsplaats zal verliezen.