ORANJESTAD - Richard Arends is dinsdagmiddag door Zijne Excellentie Gouverneur Fredis Refunjol beëdigd als de nieuwe minister van Economie en Communicatie. Arends beschouwt de nieuwe uitdaging als een “eer en een privilege.” “Er is een groot verschil als je de heilige grens tussen adviseur en bestuurder overgaat,” aldus Arends, refererende aan zijn (inmiddels) voormalige functie als adviseur. Gedurende de afgelopen zeven jaar was Arends de belangrijkste adviseur van minister Mike de Meza en ook adviseur van premier Mike Eman. De Meza verandert van portefeuille en is nu belast met Toerisme, Milieu en Energie. Daarvan is toerisme nieuw en de onderwerpen economie en communicatie zijn overgedragen aan Arends. “De energie is er, de zin en de motivatie ook,” vervolgde Arends na afloop van de beëdiging. Volgens hem gaat hij de functie gedurende de resterende 9 maanden van het Kabinet Eman II vervullen als vakminister en niet als actieve politicus.