ORANJESTAD – Voormalig minister Otmar Oduber beslist eind van de maand definitief of hij zijn eigen politieke partij gaat oprichten of niet. Dat maakte hij vandaag bekend. Sinds zijn ontslag als minister vorige week wordt hier al veelvuldig over gespeculeerd maar een definitieve beslissing is nog niet genomen. “Iedere dag word ik hierover aangesproken,” aldus Oduber die aanvoelt dat er binnen de gemeenschap veel voorstanders voor zijn. Hij wil echter met een vernieuwing komen van de wijze waarop politiek wordt bedreven. Als hij personen vindt die er ook zo over denken, is er een kans dat hij de gok waagt, zo liet hij weten.
BLAUW IS HET NIEUWE GROEN
Er wordt al lange tijd gespeculeerd dat alles al in kannen en kruiken is voor de nieuwe partij van Otmar en dat alleen nog het startsein gegeven moet worden. Ook zou de kleur en de naam van de partij al zijn bepaald en zou materiaal zijn vervaardigd. Oduber en zijn mensen ontkennen dit in alle toonaarden. De kwestie van ‘blauw is het nieuwe groen’ (de overstap van de groene partij naar mogelijk een blauwe) is volgens de ex-minister slechts een slagzin van een vroegere reclamecampagne van een schoonmaakmiddel.