ORANJESTAD – Indra Stamper is veroordeeld voor dood door schuld bij een door haar veroorzaakt verkeersongeval. Maandag heeft het Hoger Gerechtshof uitspraak gedaan in het Hoger Beroep tegen de verdachte die op 7 oktober 2014 een verkeersongeval met één dode veroorzaakte op de spiraal rotonde. De rechter in Eerste Aanleg had de verdachte onschuldig verklaard. Tijdens de behandeling van de zaak in Eerste Aanleg werd als argument naar voren gebracht dat de verdachte aan epilepsie lijdt. Het OM ging in beroep. Gisteren werd het vonnis in het Hoger Beroep bekendgemaakt en is Stamper schuldig bevonden. Zij is veroordeeld tot 6 maanden onvoorwaardelijke gevangenisstraf met een proeftijd van 2 jaar, 240 uur dienstverlening (of 120 uur hechtenis) en 3 jaar ontzegging van de rijbevoegdheid. Foto archief NoticiaCla.com