Versoepeling parkeerbeleid Oranjestad

Versoepeling parkeerbeleid Oranjestad

Posted on 11/4/2016, 7:51 PM AST | Updated on 11/4/2016, 7:51 PM AST

ORANJESTAD – Met de bewindsman voor transport uit beeld, is de weg vrij voor het kabinet Eman II om direct een aantal wijzigingen op transportgebied uit te voeren. Premier Eman liet tijdens een persconferentie voor het eerst weten dat hij nooit op één lijn heeft gezeten met Oduber in de kwestie van de parkeermeters. Met ingang van maandag wordt het parkeermeterbeleid versoepeld waarbij gedacht moet worden aan het verkorten van de tijd waarover betaald moet worden en andere tarieven voor bijzondere dagen. 

PARKEERMETERS

In 2015 is het project voor de parkeermeters geïntroduceerd. De introductie ging niet zonder slag of stoot maar uiteindelijk kon men komen tot een win-win situatie voor alle betrokkenen. Echter verschilden premier Eman en minister Oduber van mening over het parkeerbeleid. Eman kon hier weinig aan veranderen “omdat het hier de portefuielle van Oduber betrof en ik die moest respecteren.” De frustratie van Eman werd gevoed door de klachten van cliënten en zakenlieden. Hij kon hier weinig aan doen daar Oduber er een andere mening op na hield. Het is nog niet bekend wat de versoepling, die Eman maandag wil doorvoeren, inhoudt, of dit betekent dat de parkeermeters uit het straatbeeld gaan verdwijnen of dat het hier simpelweg gaat om enkele aanpassingen in het voordeel van de gebruikers. Sommigen zien de actie van de premier als poging om stemmen te trekken.