TMRG en FTA oorzaak van werknemers zonder baan

TMRG en FTA oorzaak van werknemers zonder baan

Posted on 11/1/2016, 11:10 AM AST | Updated on 11/1/2016, 11:10 AM AST

ORANJESTAD -  De casino werknemers, die door het terugtrekken van de exploitant Island Gaming gedupeerd zijn, zijn niet blij met de FTA. Onder de voorwaarden dat zij niet bij naam worden genoemd, lieten zij NoticiaCla.com weten dat het probleem bij de vakbond ligt: “Hubert, van FTA, weigerde om de rechtszaak in te trekken met als gevolg dat 26 gezinshoofden door zijn streken nu zonder werk zitten.” Volgens de werknemers waren de meesten akkoord met het voorstel dat op tafel lag zolang ze maar aan het werk konden: “Island Gaming had goede bedoelingen met de heropening van het casino en het scheppen van banen en bracht daarmee een gedeeltelijke oplossing voor de problemen die TMRG en FTA de werknemers hebben bezorgd.” Volgens de werknemers hebben TMRG en FTA de vorige exploitant de kans gegeven de benen te nemen en 44 werknemers zonder werk achter te laten. “Wij zijn, als werknemers, direct naar de FTA gestapt en hebben besloten om een rechtszaak aan te spannen. Maar de FTA ofwel Hubert heeft zonder ons medeweten de zaak minstens 9 dagen aangehouden waardoor TMRG de kans kreeg faillissement aan te vragen,” aldus werknemers, die vinden dat hun mening ook gehoord moet worden.

DEAL VAN TAFEL

Afgelopen vrijdagavond bereikte NoticiaCla.com het bericht dat de deal van tafel was en dat Island Gaming zich had teruggetrokken. De vakbond liet bij monde van diens advocaat weten dat, ondanks deze nieuwe ontwikkeling, zij toch de rechtszaak tegen de exploitant zouden voortzetten. Volgens de advocaat moet de exploitant verantwoordelijk worden gehouden voor diens actie en moet hij zich houden aan de wetgeving ter bescherming van de werknemers. De exploitant is zich hier ter dege van bewust, aldus de vakbond, en kan nu niet beweren dat ze daar niet van op de hoogte waren.