Koninkrijksspelen' zaterdag in Aruba met defilé gestart

Posted on 10/24/2016, 10:43 AM AST | Updated on 10/24/2016, 10:44 AM AST

SAN NICOLAS – Afgelopen zaterdag zijn in Aruba de Koninkrijksspelen van start gedaan met deelnemers uit Nederland, Aruba, Curaçao en Sint Maarten. Prins Pieter Christiaan heeft de eerste afslag gedaan en Gouverneur Fredis Refunjol ving de eerste bal op. De spelen duren totaal vijf dagen en er doen 150 jongeren afkomstig uit de vier landen mee. De spelen zijn een initiatief van de Nederlandse minister van Koninkrijksrelaties en worden mede georganiseerd door de minister van Justitie van Aruba en de Minister van Veiligheid en Justitie van Nederland. Het was oorspronkelijk de bedoeling dat de spelen van 2-6 oktober werden gehouden, maar orkaan Matthew stak daar een stokje voor. 

De openingsceremonie, inclusief defilé was afgelopen zaterdag om 14.30 uur.