ORANJESTAD – Zondag om 3:20 uur in de ochtend kreeg de politiecentrale het bericht binnen dat twee onbekenden te Seroe Biento een huis waren binnengegaan met de bedoeling een overval te plegen. Waarnemend politiewoordvoerder Liliana Rasmijn heeft dit aan NoticiaCla.com bevestigd.
Er is direct een politiepatrouille uitgestuurd. Ter plaatse vertelden de bewoners van het huis – twee broers – dat twee onbekende mannen het huis waren binnen gekomen en hun onder bedreiging met een vuurwapen hebben opgedragen de kluis open te maken. De bewoners bleven volhouden dat zij de combinatie van het slot niet kenden, waarop de overvaller vervolgens de cellular wilde hebben. Er ontstond een worsteling waarbij een van de bewoners een klap met de kolf van het wapen op zijn borst kreeg. Daarna zijn de overvallers door de achterdeur het huis uitgerend. De bewoners weten niet of zij te voet of per auto zijn weggekomen. De overvallers spraken Spaans en hadden een bruine huidskleur. Ze waren niet gemaskerd. Een van de mannen droeg een groen t-shirt, een groede bermuda short en slippers. De andere man had een pet op en een donker t-shirt en short. Ze zijn met lege handen vertrokken. Het Atracoteam en slachtoffer hulp zijn ingezet. De zaak is in onderzoek en een ieder die iets heeft gezien of weet wordt verzocht contact op te nemen met de politie via de tiplijn, nummer 11141.