Brand op dump trekt veel aandacht

Brand op dump trekt veel aandacht

Posted on 8/16/2014, 4:39 PM AST | Updated on 8/16/2014, 4:41 PM AST

ORANJESTAD - Enorme zwarte rookwolken die op een groot deel van het eiland zichtbaar waren, hebben zaterdagmiddag binnen korte tijd bij veel bewoners voor consternatie gezorgd. Er werd al snel duidelijk dat de rook afkomstig was van een grote brand die op de afvalverwerking te Parkietenbos was uitgebroken. Ter plekke werd geconstateerd dat de dikke rook, die over het zuidelijke gedeelte van Aruba trok, afkomstig was van een groot aantal autobanden dat vlam had gevat. Omdat de rook vlak bij Oranjestad kwam, wekte dit gelijk de aandacht. De brandweer hebben getracht de brand te blussen, en hoewel de rook minder werd, is hij nog steeds zichtbaar. NoticiaCla.com heeft begrepen dat een zeilwedstrijd welke die middag werd gehouden, veel hinder heeft ondervonden van de rook.

  Ondanks dat de vorige regering met een project kwam om het uitbreken van brand op de dump te voorkomen, komt het nog regelmatig voor dat een deel van de afvalverwerking te Parkietenbos in brand is. Soms wordt geconstateerd dat de brand opzettelijk is aangestoken, andere keren is de brand ontstaan wegens brandbaar afval dat vlam vatte.   Foto met dank aan Aldrich Croes