PHILLIPSBURG – Hoofdcommissaris Peter de Witte verlaat per 1 januari 2015 het politiekorps van Sint Maarten. Volgens de korpschef komt hij hiermee zijn belofte na om het korps enkele jaren (5) te leiden en om te zijner tijd plaats te maken voor een lokale kracht die deze post kan overnemen. Die tijd is nu gekomen, aldus De Witte, die in 2010 door minister Magaly Jacoba in zijn huidige functie werd benoemd. Hoewel De Witte over een contract voor onbepaalde tijd beschikt, is hij van mening dat de tijd voor beeindiging van zijn overeenkomst nu is gekomen. Wat hij daarna gaat doen, en of hij een functie in Sint Maarten of in Nederland zal gaan bekleden, is nog niet bekend. De Witte was hoofdcommissaris van politie en korpschef van het Korps Politie Aruba van 2006-2010. NoticiaCla.com heeft vernomen dat De Witte een mogelijke kandidaat is om directeur van het Korrektie Instituut Aruba (KIA) te worden, maar heeft dit nog niet officieel bevestigd kunnen krijgen.