Politie viert Korpsdag in Politieschool

Posted on 8/15/2014, 11:27 PM AST | Updated on 8/15/2014, 11:28 PM AST

ORANJESTAD – De Arubaanse politie heeft vrijdag de 28e jaarlijks korpsdag gevierd in de politieopleidingsschool. De grote politiefamilie, inclusief gepensioneerden, aspiranten en burgerpersoneel, woonde eerst een oecomenische dienst bij, gevolgd door een geanimeerde koffiemorgen. Een groot deel van de viering werd in beslaggenomen door de beeidiging van nieuwe leden van het korps en het uitdelen van diploma’s aan politieambtenaren die een opleiding hadden behaald, waaronder de hoogste die de politieopleidingsschool biedt: de ‘kaderopleiding’. De verschillende activiteiten in het kader van de korpsweek zijn afgelopen maandag begonnen en de festiviteiten worden op zaterdag afgerond met een softball wedstrijd, waarbij ook het publiek welkom is. De Politieopleidingsschool zelf viert dit jaar het 39-jarig bestaan. Deze viering vindt plaats op 16 augustus, de geboortedatum van wijlen minister Watty Vos, die de oprichting van de politieopleidingsschool in 1975 mogelijk maakte.