Eerste museum San Nicolas geopend: Musem of industry

Posted on 9/13/2016, 8:08 AM AST | Updated on 9/13/2016, 8:08 AM AST

SAN NICOLAS - Maandagavond vond de opening plaats van het eerste musuem te San Nicolas, het “Museum of Industry”, dat is gevestigd in de voormalige watertoren. Het museum is het resultaat van een visie en missie die werd geboren ten tijde van de plannen voor de restauratie van de watertoren in 2009/2010. Volgens minister Otmar Oduber is vier jaar geleden een basis gelegd voor cultuurplatforms op het hele eiland. Naar aanleiding van verschillende studies werd in de jaren 2012/2013 de beslissing genomen dat cultuur van belang is voor het toerisme. De opening van het eerste museum te San Nicolas zal binnenkort worden gevolgd door een tweede, dat gevestigd zal zijn in de Nicolas Store.