ORANJESTAD - Aruba is opnieuw opgeschrikt door een overval op toeristen. Twee gemaskerde en gewapende mannen hebben een overval gepleegd op drie toeristen die in het boutique hotel Perle D'or te Boegoeroei verblijven. Zondagavond rond 8:02 uur kwam bij de centrale post van het Korps Politie een melding binnen dat er op de genoemde plek een overval had plaatsgevonden. Bij aankomst van de politiepatrouille werd direct de bijstand van het ‘atracoteam’ (overvalsteam), de forensische politie en slachtofferhulp ingeroepen. Gebleken is dat drie vrouwen in hun kamer zijn overvallen. De kamerdeur was opengemaakt met een sleutel, door een vrouw die vergezeld was van twee gemaskerde en gewapende mannen die Spaans spraken. Volgens de slachtoffers zijn de overvallers er met zo’n 1000 US dollar vandoor. Ze verklaarden de vrouw die de kamerdeur openmaakte niet te kennen. De slachtoffers zijn op Aruba voor een foto-shoot voor een kalender. Een ieder die iets heeft gezien wordt gevraagd contact op te nemen met de tiplijn van de politie, via nummer 11141.