ORANJESTAD - Net toen maandag het parlement wilde starten met de behandeling van de wetswijziging van het Burgerlijk Wetboek, viel de stroom uit. Gebleken is dat dit op meerdere delen van het eiland ook het geval was. Directeur van de WEB, Luis Oduber heeft aan NoticiaCla.com verteld dat twee 'feeders' van de Elmar uitgeschakeld moesten worden omdat een andere turbine van de WEB (turbine 3) spontaan op hol sloeg. Toen dat werd geconstateerd heeft het personeel van de WEB snel gehandeld om grotere schade en een nieuwe blackout te voorkomen. Twee velden werden uigeschakeld, waardoor delen van het eiland zonder stroom kwamen te zitten. Het betrof Oranjestad, Palm Beach en Paradera. Er wordt nu onderzocht waarom de turbine op hol sloeg. De overige problemen met electriciteit die dag werden veroorzaakt door problemen met het distributienet van de Elmar.