ORANJESTAD - De vergadering waar de wijziging van het Burgerlijk Wetboek, inclusief het amendement inzake het geregistreerd partnerschap, zal worden behandeld, is een week uitgesteld. De Voorzitter van de Staten, drs. Marisol Lopez-Tromp heeft dit maandagmiddag aan NoticiaCla.com bevestigd.
De reden is volgens Lopez dat zij veel verzoeken tot uitstel heeft gekregen, hoofdzakelijk omdat men voor het amendement inzake het geregistreerd partnerschap meer tijd nodig heeft. Een en ander is in stemming gebracht, waarbij 18 aanwezige Statenleden voor uitstel stemden en een lid tegen (Statenvoorzitter Lopez). De Statenvoorzitter heeft de vergadering verdaagd naar volgende week maandag om 10 uur 's ochtends.