Danker: EPI ondanks problematische situatie met schooljaar gestart

Danker: EPI ondanks problematische situatie met schooljaar gestart

Posted on 8/21/2016, 2:16 PM AST | Updated on 8/21/2016, 2:21 PM AST

ORANJESTAD – Het verliep op het EPI afgelopen donderdag niet allemaal soepel bij de roosteruitreiking. Zowel studenten en leerkrachten hadden behoorlijk kritiek op de volgens hen chaotische gang van zaken. EPI-directielid Ankie Danker zegt in een gesprek met NoticiaCla.com dat de directie had besloten het nieuwe schooljaar toch te openen, ondanks de problemen die er op dit moment gaande zijn op de school. “Maar dat was niet gemakkelijk,” moet Danker toegeven, want de docenten wilden niet onder dergelijke omstandigheden werken. Danker doelde hierop het probleem dat op het EPI is gerezen tussen de directie, de unit managers en de leerkrachten. "Toch hebben veel docenten hun medewerking verleend en de studenten opgevangen,” aldus Danker. KRITIEK VAN OUDERS Van verschillende ouders kreeg NoticiaCla.com te horen dat het die donderdag een ‘rotzooi’ was. Geen van de studenten, of het nu ging om de eerste of de ouderejaars, is geregistreerd. De studenten kregen te horen dat zij maandag moeten komen en dan maar moeten ‘kijken hoe het gaat’. “Er is niets duidelijk, niet voor de leerlingen en ook niet voor de docenten. Heel triest!” REACTIE DANKER Volgens Danker is echter niet alle kritiek terecht: “Veel studenten zijn opgevangen, hebben informatie gekregen en er zijn afspraken met ze gemaakt. De situatie is niet 100% en dat wisten wij van te voren,” moest Danker toegeven, “Maar de studenten hebben tenminste hun studiegids en jaarkalender ontvangen, informatie over de vervelende situatie gekregen en ze zijn een goed nieuw schooljaar toegewenst.” ROTZOOI BIJ HET EPI? Op het commentaar dat het een rotzooi zou zijn bij het EPI stelt Danker dat het om een heel grote school gaat en dat inderdaad niet iedereen voorbereid was. “Het is moeilijk aan te geven wat precies de situatie is bij elke unit. De docenten die hadden toegezegd de studenten op te vangen hebben dat ook gedaan en andere docenten hebben gezegd dat zij nog niet klaar waren en de studenten dus nog niet konden ontvangen. Wij moeten nog met hun praten,” aldus Danker, die er aan toevoegt dat er 150 docenten werkzaam zijn bij het EPI die elk hun eigen mening hebben. SCHOOL GAAT MAANDAG GEWOON VAN START Het is de bedoeling dat de lessen maandag beginnen. Maar het is mogelijk dat er docenten zijn die niet mee willen werken. “Wij zijn van hun afhankelijk, want zij zijn degenen die les geven. Als ze echt ‘en bloc’ weigeren om hun medewerking te verlenen, dan moeten wij de studenten hier van op de hoogte stellen,” stelt Danker. Het ziet er vooralsnog niet naar uit dat deze problematiek voor alle studenten zal spelen. “ER zijn vier units, met vier verschillende kenmerken en situaties. Ik kan daar nu nog niets concreets over zeggen. Het enige dat ik kan zeggen is dat we de roosters hebben uitgedeeld met de bedoeling om maandag met de lessen van start te gaan.”