ORANJESTAD – De nieuwe CAO voor de werknemers van Kooyman zal maandagmiddag worden getekend. Dat heeft FTA vakbondsvoorzitter Hubert Dirksz aan NoticiaCla.com bevestigd. Volgens Dirksz hebben de werknemers van Kooyman die lid zijn van de FTA afgelopen donderdag over de nieuwe voorstelen van het bedrijf gestemd en is de meerdereheid er mee akkoord ggaan. Afgesproken is dat de CAO maandag om 12 uur ‘s middags wordt getekend.
INHOUD CAO
De CAO wordt gesloten voor de duur van drie jaar. Iedere werknemer die het CAO ondertekent krijgt een eenmalige uitkering van 1500 florin en vervolgens geen structurele loonsverhoging, maar verhoging op basis van een beoordeling, zowel in 2017 en 2018. Er komt een geschillencommissie voor het geval een werknemer het niet eens is met zijn beoordeling. De werknemers behouden hun 40-urige werkweek en de openingstijden van Kooyman blijven van maandag t/m zaterdag van 7 am tot 7 pm en op zondag van 9 am tot 2 pm. Medewerkers bepalen op vrijwillige basis of zij om 7 am beginnen of tot 7 pm werken. Hiermee is de strijd van de medewerkers voor een nieuwe CAO achter de rug, aldus Dirksz.