Pontilius: Kwestie voormalig Aura Casino moet vrijdag zijn opgelost

Pontilius: Kwestie voormalig Aura Casino moet vrijdag zijn opgelost

Posted on 6/2/2016, 6:38 PM AST | Updated on 6/2/2016, 6:39 PM AST

ORANJESTAD – Zolang er nog belangstellenden zijn, blijven partijen onderhandelen. Landsbemiddelaar Anselmo Pontilius was hierover duidelijk in zijn gesprek met NoticiaCla.com over de situatie met betrekking tot het voormalige Aura Casino. Pontilius is op de hoogte van het feit dat vakbond FTA wil dat de casinovergunning wordt ingetrokken, omdat niet aan de voorwaarden wordt voldaan, maar dat zou volgens hem de onderhandelingen bemoeilijken en ook de kans van een groep voormalige medewerkers op een nieuwe baan. Toch begrijpt ook hij dat de onderhandelingen niet eeuwig kunnen duren. Daarom hoopt hij dat er vrijdag uitsluitsel is.

INTERESSE

Volgens Pontilius wordt in de loop van donderdag (vandaag) bekend of er inderdaad geinteresseerden zijn voor de overname van het casino. Er zijn drie punten die de onderhandelingen bemoeilijken, die ook al bij eerdere partijen een rol speelden. Het gaat onder andere om het aantal personeelsleden, het aantal maanden salaris dat niet is betaald en het aantal personeelsleden dat overgenomen moet worden als het casino weer opengaat. Toch lijkt het erop dat de partijen niet ver van elkaar staan en dat men tot een vergelijk wil komen.

CASINO NIET METEEN OPEN

Het casino zal na overname niet meteen kunnen draaien. ‘Er moet het een en ander gerenoveerd worden en dat zal zeker anderhalve maand in beslag nemen,’ deelt Pontilius mede. Over allerlei deadlines maakt hij zich niet zo druk: zo lang er geen akkoord is, is er immers niets. Het intrekken van de vergunning is een ultimum remedium en moet pas gebeuren als er geen alternatief is, zoals minister Paul Croes ook al stelde. Als de vergunning eenmaal is ingetrokken, is dat het einde van het verhaal, aldus Pontilius, die hoopt dat het niet zo ver zal komen.