Oranjestad – Vivian Krozendijk en de vakbond TOPA organiseren vrijdagmiddag een manifestatie om aandacht te vragen voor een beter beleid vanuit de instanties voor de gezondheidszorg. Het is de bedoeling om vanaf het Julianaplein naar het Bestuurskantoor te lopen waar een manifest zal worden aangeboden aan de betrokken bestuurders. Het idee voor deze manifestatie kwam na het plotselinge overlijden van een vriendin van Vivian Krozendijk tijdens de bevalling van haar tweeling. Het overlijden wordt gewijd aan medisch falen en daarvoor willen de manifestanten nu aandacht.
Doel
De groep streeft naar minder leed voor de patiënt en een betere levenskwaliteit voor de burgers in het algemeen. Het is de bedoeling dat alle geïnteresseerden zich verzamelen bij het Julianaplein om vervolgens rond 4.30 nm richting het Bestuurskantoor te lopen. Daar wordt het manifest van twee pagina’s overhandigd aan de plaatsvervangend minister van Volksgezondheid (de minister van Volksgezondheid is momenteel uitlandig. RED).